Simyo als eerste telecombedrijf genomineerd als meest klantvriendelijk bedrijf

Simyo is als telecombedrijf genomineerd voor de award voor het meest klantvriendelijke bedrijf. Dat is opvallend, aangezien het niet eerder een telecombedrijf lukte om een nominatie voor deze award in de wacht te slepen.

Eerste telecombedrijf met nominatie
“Energiebedrijven en telecommers scoren al jaren lager dan alle overige branches op het gebied van klantvriendelijkheid”, vertelt projectmanager van het initiatief Gerrit Piksen. Het is wat dat betreft des te opvallender dan Simyo erin geslaagd is om een nominatie in de wacht te slepen.Tot nu toe waren de telecomaanbieders nooit aanwezig in de top 10, zij lieten klanten juist veelal in het ongewisse of reageerden op een manier waar klanten met klachten niet tevreden over waren. Het is wat dat betreft al een knappe prestatie dat Simyo er binnen de telecom in slaagt om in ieder geval een nominatie in de wacht te slepen. Of dit vervolgens ook daadwerkelijk een award wordt valt natuurlijk te bezien, er zijn daarnaast een aantal andere zeer klantvriendelijke bedrijven genomineerd.

Meest klantvriendelijke bedrijf
Simyo heeft de nominatie in de wacht gesleept voor de SAMR award voor meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland. Het is een initiatief van SmartAgent MarketResponse (SAMR) en Beeckestijn Business School. De prijs wordt sinds 2007 jaarlijks uitgereikt, waardoor er inmiddels al een aantal ronden hebben plaatsgevonden. SAMR benadert willekeurig een aantal consumenten en vraagt hen naar hun ervaringen met de verschillende bedrijven. De deelnemers keuren vervolgens de bedrijven, ze beoordelend ie op een aantal verschillende punten. Bedrijven hoeven zich niet aan te melden om deel te nemen aan de prijs, elk Nederlands bedrijf maakt kans op een nominatie.

Voor deze editie van de award voor het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland hebben de deelnemers in totaal 46.000 keuringen uitgevoerd. Op basis daarvan is er een representatief oordeel van het consumentenpanel ontstaan.

Andere genomineerden
Uiteraard zijn er naast Simyo nog een aantal andere bedrijven genomineerd. Onder die bedrijven is bijvoorbeeld de ANWB, de winnaar van 2014. Daarnaast zijn Coolblue, EMTÉ Supermarkten, Gall & Gall, ICI Paris, Jan Linders, KLM, Landal GreenParks en Rituals genomineerd. Het zijn wat dat betreft niet de minste bedrijven, Simyo kan zich als telecomaanbieder scharen in een mooi rijtje met andere namen. Voor Coolblue, ICI Paris, Jan Linders, KLM en Rituals is het net als voor Simyo de eerste keer dat zij zich bij de 10 meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland mogen scharen.

Plaats een reactie