T-Mobile en Simyo wijzigen prijzen voor mobiel telefoongebruik

T-Mobile en Simyo voeren belangrijke wijzigingen door met betrekking tot de kosten voor het gebruik van de mobiele telefonie. T-Mobile gaat klanten korting aanbieden die niet meer iedere twee jaar een nieuwe smartphone kiezen, terwijl Simyo de prijzen voor de verschillende bundels aanpast. Het laat zien dat de markt voor mobiele telefonie nog altijd in beweging is.

Toestel Flexibiliteit bij T-Mobile
Ondanks de opkomst van sim only aansluitingen maakt nog altijd een grote groep gebruik van de abonnementen met een toestel. T-Mobile wil daar graag op inspringen, door klanten korting te bieden wanneer ze niet langer iedere 2 jaar een nieuwe smartphone uit wensen te zoeken. Het is na die 2 jaar mogelijk om over te stappen naar een goedkoop sim only abonnement, al geldt dan doorgaans een minimale contractperiode van 1 jaar. T-Mobile wil er met Toestel Flexibiliteit voor zorgen dat klanten kunnen overstappen naar een goedkoper abonnement, met een maximale flexibiliteit om op termijn toch een nieuw toestel uit te zoeken. Klanten die na 2,5 jaar of bijvoorbeeld twee maanden later toe zijn aan een nieuw toestel kunnen daar meteen gebruik van maken, er geldt geen contractduur zoals bij de sim only abonnementen.

Nieuwe bundelprijzen bij Simyo
Ook Simyo voert een belangrijke verandering door, met betrekking tot de sim only abonnementen. De mobiele provider maakt de kleine bundels voor bellen en sms’en duurder, terwijl de grootste databundels aan de andere kant juist goedkoper worden. De goedkoopste bundels van Simyo worden één euro per maand duurder. Het gaat dan om de pakketten met 100, 200 of 300 belminuten of SMS-berichten. De grotere belbundels met 500 of 1250 minuten per maand houden dezelfde prijs.

Ook de kleinere databundels behouden hun prijs, voor de bundels van 200MB en 500MB per maand geldt er geen wijziging. Simyo kiest er in plaats daarvan voor om de bundels voor 1000MB, 2000MB en 4000MB goedkoper te maken, klanten kunnen daardoor voordeliger gebruik maken van een grote hoeveelheid data per maand. Er geldt een prijsverlaging van één euro per maand. Het zijn wat dat betreft de klanten die veel gebruik maken van het mobiele internet die hiervan kunnen profiteren.

Of T-Mobile en Simyo er hiermee in slagen om een grote groep nieuwe klanten aan te spreken valt te bezien. De markt voor sim only en mobiele telefonie in het algemeen is doorlopend in beweging. Het is in ieder geval verstandig om online de verschillende abonnementen en bundels te vergelijken, om op basis daarvan een keuze te maken.

Plaats een reactie