Youfone uitgeroepen tot beste telecomklachtoplosser

Klacht.nl heeft Youfone uitgeroepen tot de beste telecomklachtoplosser. Het bedrijf weet de prijs voor de 2e keer op rij in de wacht te slepen. De aanbieder loste dit jaar 100% van de gemelde klachten op, wat betekent dat uiteindelijk iedereen kon rekenen op een passende oplossing.

Klacht.nl is een online platform waar consumenten de mogelijkheid hebben om een klacht in te dienen. Jaarlijks bekijkt Klacht.nl de resultaten en roept het op basis daarvan de bedrijven uit die er het best in slagen om de gemelde klachten op te lossen. Het aantal bedrijven dat is aangesloten bij Klacht.nl lag dit jaar 20% hoger dan in 2014, wat aan lijkt te geven dat steeds meer bedrijven daar de toegevoegde waarde van inzien.

Klacht.nl niet volledig onomstreden
Toch is Klacht.nl aan de andere kant niet volledig onomstreden, Vodafone heeft eerder bijvoorbeeld aangegeven daarmee niet langer samen te willen werken. Volgens de website werd slechts 4% van de klachten bij Vodafone opgelost, volgens de telecomprovider zijn dan slechts de klachten die werden gemeld op de website. Sinds 1 april 2014 werkt Vodafone niet meer samen met Klacht.nl, omdat het volgens de provider niet meer is dan een commerciële organisatie die uit is op eigen gewin. Dat neemt niet weg dat Youfone trots is op het oplospercentage van 100%, de volgende uitdaging voor het bedrijf is het aantal op voorhand al klachten te beperken.

Plaats een reactie